Saturday, February 1, 2014

Achievementul “Endorsed!” a fost obţinut!

În urmă cu ceva vreme, un personaj uşor corporatist care, în acea perioadă făcea parte din viaţa mea, a tot insistat să-mi creez profil pe LinkedIn, probabil pentru a nu mai fi un ratat lipsit de ambiţii. Culant, m-am conformat, dar rapid am abandonat orice formă de implicare în mentenanţa profilului nou creat. Lipsa de ambiţii profesionale, după cum spuneam…

O fire analitică de felul meu, recent am înţeles de ce nu cred în LinkedIn: îi lipseşte elementul esenţial care să te facă să adaugi zilnic câte un nou skill, să completezi profilul cu cel mai nou curs de project manager absolvit, anume provocarea. Pe vremuri, ca să ai acces la un final alternativ sau la un costum diferit, jocurile video îţi cereau să le termini pe cel mai înalt nivel de dificultate. Ergo, ca Mona Sax să supravieţuiască, trebuia să rezolvi The Fall of Max Payne pe Dead on Arrival. Şi pentru că prea puţini aveau dedicaţia de a accepta asemenea provocări, între timp s-au inventat achievement-urile (trophies pentru PSN), astfel încât să-i dai retardatului senzaţia că orice căcat face, este o realizare şi cumva să-şi justifice faţă de sine orele investite în joc. Cum individul care stă toată ziua pe LinkedIn să-şi perie profilul, să mai adauge încă un skill, să-şi endorseze cretinii din lista de contacte cu Doomnezeu ştie ce retarzenie cruntă este doar o dronă rapace înzestrată cu perseverenţă obsesiv-compulsivă, prin nimic diferită de un grăsan înrobit de jocurile video, pentru a fi cu adevărat atractiv, LinkedIn are nevoie de achievements.

De la cele mai gregare care să-l pună să îndeplinească nişte daily quests de genul adăugării unui skill pe care orice maimuţă bărbierită îl are (ex. abilitatea de a utiliza Internet Explorer), până la calităţi de masturbator public fin, precum tehnicile Six Sigma, succesul real al LinkedIn stă în achievements. Eu, de exemplu, sunt foarte invidios pe prietenul din Canada care este level 13 pe PSN, deşi n-a obţinut niciun platinum şi nici 100% pe vreun joc, aşa ca mine, “decât” level 11. Nu mă pot opri din dick measuring!

Orice nimic făcut pe LinkedIn către completarea profilului trebuie cumva recompensat cu achievements. Bronze pentru banalităţi ca new profile photo, silver pentru multiple vizualizări de profil, gold pentru recomandări greţoase primite şi neapărat platinum pentru un nou loc de muncă într-o companie bine cotată. În plus, dacă se instituie şi sistemul de leaderboards, corporaţiile îşi vor putea alege cu mai multă uşurinţă viitori angajaţi-model: cu cât omului îi place mai mult să se atingă singur, cu atât are profilul de LinkedIn mai complet!

În realitate, jocurile video n-au nevoie de achievements, dar LinkedIn sigur are!

Aşa ceva, par example: