Friday, April 5, 2013

Roger Ebert

Pe 4 aprilie, deci ieri, a murit unul dintre oamenii pe care îi respect enorm, Roger Ebert. Pentru că nu-l cheamă Steve Jobs, Richard Branson, Bill Gates sau Kate Middleton, sunt aproape sigur că în România  sunt foarte puţini cei care ştiu cine a fost Roger Ebert. Lor le este suficient să afle că era un fel de Irina Margareta Nistor, recte critic de film. Sau, dacă vreţi, Roger Ebert loved movies, except for those he hated. Altminteri, Ebert face parte din selecta categorie a oamenilor pe a căror carte de vizită nu trebuia trecut decât numele. Pentru că era cel mai bun, iar aerul e al naibii de rarefiat acolo sus, în vârf.

P.S. Roger Ebert e singurul care m-a făcut să mă îndoiesc, firav, e adevărat, de Blade Runner.

6 comments:

  1. sau un fel de CTP da fara proteve. imi place cum scrii. blade runner e praf de muci pe langa hannibal sau gladiator. plm, nimeni nu poate scoate hituri pe banda rulanta.

    ReplyDelete
  2. Blade Runner e cam cel mai bun SF făcut vreodată şi lejer în Top 5 best movies ever. E jenant să-l compari cu Gladiator sau Hannibal, mai ales în condiţiile în care ultimul e poate cel mai prost film făcut de Sir Ridley. Dacă nu mă crezi pe mine, bagă un ochi pe Rotten Tomatoes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei, as. ca robin hood o fi vreo capodopera. oricum, ai dreptate, sa nu comparam mere cu pere.

      Delete
  3. Huo! Cum sa compari Blade Runner cu Gladiatorul sau Hannibal? Forbidden Planet sau Dark City sunt mai bune decat Gladiatorul si Hannibal. Blade Runner e undeva mai sus.
    PS: Eu-s alt anonim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aia spuneam şi eu, până la urmă şi anonimul iniţial a realizat că n-a făcut cea mai fericită comparaţie.

      Delete
  4. Daca a scris de rau despre Blade Runner, e mai bine ca a murit. Eram tentat sa il ucid eu. :))

    ReplyDelete