Saturday, March 9, 2013

Nexus-6 plus 1

Dacă ai peste 25 de ani şi termenul Nexus-6 nu-ţi spune nimic, eşti un ignorant. De aceea nu mă feresc să afirm că lumea se împarte în cei care ştiu/au văzut/au citit şi cei care n-au făcut-o. E foarte simplu aşa! Primei categorii îi este evidentă şi legătura dintre Google, Android şi Nexus. Restul, aveţi timp să vă trataţi ignoranţa.
Pe scurt, am, primit de ziua mea o tabletă Nexus 7. Nu fac recenzie de produs, că n-am 0,01% din cât vinde Sebi Ghiţă dacă vizualizează trei ameţiţi postul acesta, însă mă tenta să realizez un unboxing video ca la carte, românii sunt pur şi simplu penibili când o fac: abia leagă două vorbe, iar din alea transcende un oribil accent moldovenesc.
Primo: eu am avut de când mă ştiu o problemă cu cretinii care-şi cumpără lucruri a căror principală condiţie trebuie să fie portabilitatea tocmai ignorând anterior amintita calitate. Per se, în mintea mea nu există laptop de gaming, notebook cu ecranul mare, tabletă de 10”, DSLR dacă nu eşti fotograf profesionist sau phablet. Singurul lucru mare şi cu portabilitate e pula.
Secondo: D-aia nu-s eu Steve Jobs şi de aia nu vor plânge pulifrici băşiţi ca Bucurenci şi Tudor Chirilă atunci când o să dau eu colţul: tableta de 10 ţoli e un căcat hipsteresc anti-bun simţ şi anti-comoditate. Cine dracu’ ar căra noptiera aia după el şi pentru ce motiv, în numele bunului şi milostivului Dumnezeu, ar face-o?
Tertio: Atunci când vinzi un device portabil, tai cu creonul roşu orice caracteristică inutilă pe care doar dobitocii ar folosi-o şi care ar urca preţul produsului sacrificându-i întocmai portabilitatea.
All these considered, Nexus 7 e poate cel mai bun gadget pe care am pus mâna în ultimii foarte mulţi ani, iar asta o spune unul care detestă tabletele în forma în care ele existau până la Nexus 7. E bun pentru că e construit exact cu cele două elemente esenţiale în cap: portabilitate şi menţinerea unui raport preţ/calitate onest.
N-are cameră pe spate: sfinte căcat, numai idioţii fac poze cu tableta!
N-are 10 inchi: foarte bine, o poţi băga oriunde aşa, chiar şi în cur. Asta dacă eşti obişnuit să vâri lucruri acolo, nu doar să scoţi, aidoma nouă, ăştia old-skool.
N-are ieşire HDMI: bine, mă, te duci în concediu ca să te uiţi la Xvid-uri de pe torrente pe lecedeul de la Ibis?
Are ecran 10:16, când, după cum s-a mai căcat o dată idei avangardiste idolul nostru Jobs, norma 4:3 e trecutul, prezentul şi viitorul. Decât că toate filmele, jocurile şi site-urile sunt optimizate pentru widescreen.
N-are slot de card: tu chiar ai vorbit serios cu căratul filmelor de pe torrente, nu?
Are Android, nu iOS, şi, se ştie, Android e un sistem vulnerabil şi de rahat: asta doar dacă utilizatorul e prost ca lemnul sau dacă e un mactard cu capul vârât în propriul cur ca nu care cumva să piardă ceva din mirosul propriilor băşini.
N-are display Retina, ci un amărât de IPS cu 216 pixel density: cum vă ia ameţeala numărând pixelii de la Angry Birds, au zis să nu vă strice ochii.
Nu costă decât 200 €, probabil foarte puţin peste cât face, deci nefiind de 10 ori mai scumpă, automat e proastă şi neelitistă, chinezărie ieftină.
Sunt convins că succesorul va repara toate aceste “neajunsuri”, până atunci, însă, mă bucur orgasmic de ceea ce am. I-am luat şi husă. Roşie, de la Noreve, a făcut cât un sfert din tabletă, dar asta e altă poveste.
Nu v-o recomand pentru că nu răspunde la niciunul din motivele pentru care v-aţi cumpăra tabletă.
Conform lui Sir Ridley, Deckard este un replicant Nexus-7.

5 comments:

  1. Unul din cei trei amețiți care-ți vizualizează postarea te anunță că ai mâncat un cuvânt (nu mă feresc afirm ).Eratostene.

    ReplyDelete
  2. Daca nu face si cartofi prajiti, nu o cumpar, androidu' mamei ei de tableta!

    ReplyDelete
  3. Net doar dacă îi dai tu, modelul meu e Wi-Fi only, există şi cu 3G. Cartofi prăjiţi nu face, doar raw-vegan!

    ReplyDelete