Saturday, September 3, 2011

Băşina indie-lectuală

Una dintre cele mai importante victorii pe care am repurtat-o în faţa mea, cel mai de temut inamic, e că reuşesc de la o vreme să identific corect duşmanul, indiferent de situaţiune şi de context. Prin urmare, sunt din cale afară de încântat şi mulţumit de mine însumi că am depăşit momentul "anti-manelistic". Nu maneliştii sunt adevărata mea problemă, că de societate jur că mă doare-n fund, ci cei care detestă într-un mod cât se poate de pseudointelectual şi in your face maneliştii. Adică hipsteraşii cei atât de fascinaţi de ceea ce înseamnă fenomenul indie. Cu alte cuvinte, dacă vrei să o arzi elitist, dar aparent neconvenţional, o arzi indie. Şi pentru că e păcat să nu faci bani buni din prostia şi infatuarea umană, nişte băieţi s-au gândit că totul pe lumea asta poate fi indie.
Lumea bună ascultă  muzică indie, adică pişatul ăla lălăit pe care-l dă Găurilla, vede filme indie sau europene, care tot un fel de indie sunt, butonează jocuri indie, merge în vacanţe indie (adică la Londra, cel mai indie loc de pe planetă), cred că se şi cacă indie. Însă scapă din vedere un lucru cât se poate de evident: indie-ul din prezent e doar o abilă  manevră comercială, numai bună de prostit precarul intelectual care se vrea special şi diferit. Duse sunt vremurile lui Reservoir Dogs, dar de unde să ştie hipsteraşul îndragostit de boema centrului vechi al Bucureştiului treaba asta? El crede că daca ascultă The White Stripes e foarte inteligent şi unic, mult diferit de dârlăii cu Inna şi Guess Who. 
În ultimele săptămâni am bagat nişte jocuri d-astea indie, şi în afara a două, Bastion şi Trine, era să mă asfixiez de la falsul intelectual promovat mai ales de către Limbo şi Braid. 
Până la urmă, şi fenomenul indie are în spate eterna problemă a omenirii: impostura şi impostorii. Nişte impostori se dau independenţi pe banii Warner sau Sony, în vreme ce alţi impostori chiar îi cred independenţi. Şi aşa evreii câştigă întotdeauna, ar fi încheiat Varg Vikernes! :)

1 comment:

  1. OOOAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    BURZUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM. Io sint, Corneliu!

    ReplyDelete