Sunday, June 26, 2011

Sunt o curvă tehnologică, dar...

...n-am ajuns să plătesc eu ca alţii să mă fută. Nu voi încerca să-mi justific sau scuz fascinaţia pentru tehnologie cu argumente de mascul alfa, cum că orice bărbat "adevărat" e definit de puterea procesoarelor ARM din buzunare, că orice român are iPad, etc. Chiar dacă am tendinţa distructivă de a-mi dori cam orice nou gadget care apare, după primele minute de totală debusolare, încep să gândesc relativ raţional şi ajung la concluzia că, de fapt, mai mult ca sigur nu am nevoie de respectivul obiect. Astfel am evitat cu abilitate televizorul 3D, tabletele, smartphones-urile din cale afară de inteligente, iPhone-ul şi iPod-ul, Nintendo 3DS-ul und so weiter. Ultima extravaganţă pe care mi-am permis-o, deşi nu cred că aveam nevoie de ea în totalitate, a fost un Blackberry 9000 Bold, pe care l-am vândut vineri seară, ce-i drept, cu inima strânsă.
Telefonul ăsta e aproape perfect, are cam toate funcţiile de care zic eu că aş avea nevoie, şi, în plus, o tastatură QWERTY sublimă. Argumentul că nu merge Angry Birds pe el mă face să zâmbesc. De ce l-am vândut? Pentru că cei de la Vodafone o cam puseseră de futai pe banii şi curul meu, ori mie îmi place ca atunci când plătesc, să fut eu, nu să fiu luat în pulă. Un Blackberry fără data plan e ca pişatul fără băşină, astfel că cel mai ieftin data plan la Vodafone costă 9 euro fără TVA şi include numai 5 MB, deci nimic. OK, poate că Blackberry-ul nu e "pe persoană", vorba lu' Vanghelie, însă şi pentru o companie afacerea e cum nu se poate mai nerentabilă. Să fiu manager, m-aş duce la concurenţă, nicidecum la Vodafone.
Am înţeles că ar exista şi un pachet cu 50 MB în aceiaşi bani, însă e rezervat doar celor care cumpără terminale noi, în fine, o zăpăceală totală.
Aşa că de două zile n-am mobil. Sunt tentat să încerc Androidul, însă ideea de touch screen mă prost dispune iremediabil. Mai văd eu...


Update: Habemus papam, pe numele de  mirean HTC Wildfire S!


Şi mai update: Din câte am butonat (nu foarte mult, dar suficient cât să-mi fac o impresie relativ obiectivă), Androidul e o bijuterie de sistem de operare. Asta lasă loc unei infinităţi de posibilităţi, probabil multe bălării, dar şi câteva aplicaţii fabuloase. Îmi menţin, însă, părerea despre touchscreens: sunt mizerabile, mă simt ca şi cum aş fi regresat mental, cu mult înainte de a merge la grădiniţă, în vremea în care râdeam ca prostu' când puneam degetul pe televizor să-i ating pe Tom şi Jerry.

6 comments:

  1. Nokia e63-ul meu implineste in curand vreo trei ani. Am si data plan pe el, 4 euro pentru 500 MB trafic de internet pe luna(vodafon!). Nu ating niciodată limita. Un e63 acum cred că face cam 200 de lei.

    ReplyDelete
  2. Android ftw! :). Eu am 500 mb cu 6 euroi de la Voda si ma incadrez fara probleme.

    ReplyDelete
  3. Bun si Wildfire S dar e cam de dama :). Doamna mea a avut Wildfire prima versiune si a fost decent.

    ReplyDelete
  4. Negru în loc de alb sau mov, fără wallpaper cu poza iubitei/iubitului e mai degraba androgin, poate chiar metrosexual. :P

    ReplyDelete
  5. Pai asta e primu' tau Android :). La urmatoru' o sa stii mai bine ce cauti...Io acum am Nexus S si sunt extrem de multumit si DA, Android will rule them all @ the end.

    ReplyDelete
  6. am mai auzit eu de unul care "rule them all" ... a sfarsit in lava de sub nu stiu care munte, in povestea aproape stupida din Lord of the Rings. In rest, BB e bun, planul de 5 MB este foarte mare, avand in vedere ca nu are nici o legatura cu planurile de date enuntate mai sus. Serviciul BB are o rata de compresie fantastica, 1 mail are sub 1 KB.

    Lasa Mihai ca te obisnuiesti cu dejtu' pe ecran. La fel am fost si eu, cu jumatate de an in urma, cand am trecut de la sfantul Nokia E71 (da, QWERTY) la Iphone. Si nu am trecut din fite, ci pentru ca intr-adevar exista foarte multe aplicatii care iti fac viata mai usoara.

    Insa cu dejtu' pe ecran nici pana acum nu sunt 100% obisnuit.

    ReplyDelete