Tuesday, August 24, 2010

Cum recunoşti un ţăran?

După maşina pe care o conduce. Sau, mai complet, după multe elemente, dar mai ales după maşina din care se dă jos *slash* se urcă. România este eminamente o ţară medievală în care predomină ruralul, atât cel fizic, cât mai ales ţărănia mentală, construită pe coordonate religioase, superstiţii, bigotism, lipsa de educaţie şi, automat, de caracter. Cu alte cuvinte, chiar dacă scoţi omul din sat, satul nu-l vei scoate niciodată din român.
Satul s-a grefat, aşadar, pe cromozomii poporului român mai ceva ca păduchii laţi în părul de la pizda unei ţigănci. Astfel, satul are un sinonim automobilistic numit Dacia 1300, aia cu care românul îşi putea căra vinul, porcul de la ţară, pepenii, balega, familia de ţărani proşti, bitongii de căcat, coşciugul cu bunicu' mort, orice.
Partea proastă a progresului este aceea în care tehnologia devine accesibilă tuturor, inclusiv ţăranilor, iar accesibilizarea se face prin compromisuri la calitate. Şi cum ţăranul român e leşinat după tehnologie, chiar dacă nu ştie să o folosească, pe cale de consecinţă logică, va pretinde tehnologie conformă cu bugetul lui de ţăran prost şi fără şcoală, care-i dispreţuieşte p-ăia cu facultate că au şi pot mai mult decât el.
Astfel a apărut Loganul, urmarea naturală a Daciei 1300, pe care românul o cumpără din pasiune, spre deosebire de oricare altă naţie, care o ia ca să facă economie. Şi cum ţărănetele e orgolios, nu acceptă că Loganul e o maşină de rahat pentru oameni de rahat ca el, aşa că-ţi fute nervii în trafic, oriunde te uiţi dai de un cretin în Logan ce se pregăteşte să-ţi facă nasoale. 
Ţăranul şi mai ţăran, plictistit de Loganul care nu-i mai poate mulţumi vanitatea de cioban nespălat la cur şi pulă, face pasul următor: Skoda Octavia. Şi uitaţi cum oraşele tării s-au umplut de Skoda Octavia, neapărat TDi, că ţăranulului trebuie să-i laşi senzaţia că face economie dacă bagă motorină. Plusul de putere al Skodei îi dă ruralului aripi, îi lasă prostia liberă să alerge în pula goală, făcând slalom printre benzi.
Moda şi ţăranul sunt într-o continuă mişcare, şi, deşi eram tentat să cred că Skoda Octavia diesel e perfecţiunea, în ultimul an a apărut idealul, Toyota Avensis, exclusiv varianta berlină. (break-ul e chiar mishteaux şi rezervat oamenilor normali) P-asta o cumpără ţăranul high-life, cel aproape desăvârşit în arta mâncatului de seminţe, grătarelor, scărpinatului în cur şi-n nas cu acelaşi deget, etc. "E maşină bună, de domn", îşi motivează el alegerea.
Dacă aş putea, mi-aş monta nişte mitraliere, nişte mortiere, BFG-uri, pula mea, ceva gen Mad Max sau Batmobile, cu care să fut intens toate Loganurile, toate Skodele şi toate Avensisurile berlină, pe "Tailgunner" de la Iron Maiden, mi se pare că pe termen lung aş însănătoşi astfel societatea, scăpând-o de ţăranii cu drept de vot, deşi mă tem că nu se produc gloanţe în ritmul în care aş consuma eu.

P.S.1: Nu m-am referit aici decât la ţărani, cocalarii cretini rămân fideli BMW-ului.

P.S.2: Duminică, abia reintrat în Braşov, am văzut românul perfect: abia ce parcase Loganul alb, purtând turela unei firme de taxi. Când s-a dat jos în toată putinţa celor 45 de ani pe care estimez să-i fii avut, i-am putut admira maioul mulat pe burtălău, bermudele din piaţă, şlapii ce lăsau să i se vadă negreala de sub unghii, dar mai ales şapca albă ce-i proteja de soare şi de curent creierul mic ca musca. Cu o mişcare plictisită, a vârât în portbagaj antena staţiei prin care dă cod 100, de unde a scos numaidecât un pepene. Cu pepenele sub braţ, a plecat mulţumit către casă, lăsându-mă la semafor cu regretul că Blackberry-ul meu are o cameră foto de doar 2 megapixeli...

11 comments:

  1. Ti-ai luat Blackberry si nu stiai cum sa te lauzi, asa ca ai scris un post despre o tema vecheeee...

    ReplyDelete
  2. No bine că e Seatu” mașină dă ”telectuali” ratați deghizați în oameni dă radio.

    ReplyDelete
  3. @ Ionut Tata: m-ai prins :P

    @ Anonymous: Sper ca Moş Crăciun să-ţi aducă o Skoda Octavia şi o pungă plină cu seminţe. Aceste două cadouri te-ar împlini ca om.

    ReplyDelete
  4. am vazut si eu o faza destul de tare zilele trecute(tare in sensul ca am ras): se facea ca eram in fata pietei de la Dacia unde era parcata o DECAPOTABILA, una mai veche (nu ma prea pricep la masini, dar dupa cum arata era ceva vechi), de culoare MOV. Portbagajul era deschis,iar in el ce crezi: MULTE LADITE CU LEGUME. Sticla cu bere era langa masina, iar doi indivizi( de la tara) se agitau pe acolo, in timp ce o tanara(tot de la tara)statea in masina in timp ce soarele ala ucigator o batea in cap. Hi, Hi, hi, am ras si am plecat regretand ca nu am avut cu ce sa fac o poza.

    P.S. A nu se intelege ca ca rad de cei care vand in piata si castiga un ban cinstit. Imaginea decapotabilei si a laditelor m-a dat gata.

    ReplyDelete
  5. imi place de tine :D
    zici adevarul cu pasiune si nu esti resemnat :))
    mare calitate la un om sa nu se resemneze cu ce e in jurul lui [avand in vedere cat de dezarmant de stupid e tot ce ne inconjoara!]

    ReplyDelete
  6. sati diea Dumnezeu logan ca al meu . sa te bucuri si tu de iel

    ReplyDelete
  7. logan si renault sa nu vad in fata ochilor, in rest, skoda octavia am vazut chiar la un profesor universitar.mie imi plac.

    ReplyDelete
  8. De cand nu am mai discutat pe-ndelete ti-ai luat Blackberry, carevasazica. Eram putin ingrijorat sa nu te fi asimilat imebecilii lingai de sageti albastre din trustul de manele Super FM, dar m-am linistit cel tarziu la post-ul asta.

    Astea-s pentru tine, cu un shout-out catre vremea cand ne intalneam la Ovi si ne minunam ce teme la engleza se mai dau la Unirea (sau unde mama dracului invata amicul nostru elev, coleg de Prichindel, de pe atunci):

    http://www.youtube.com/watch?v=A6C7X-VYjh8
    http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/33/Dodge_Charger_RT_1970_30.jpg (ii pui tu mitralierele, da?)

    Mx

    PeEs: Am precizat ca anonimii de retea sunt genul de personaje care isi ratacesc testosteronul nefericit pe sub birou, dupa cate un comment din asta ce debordeaza de verticalitate, nu?

    ReplyDelete
  9. Am Logan şi sunt mândru ca sunt ţăran român..

    ReplyDelete
  10. "...estimez să-i fii avut..." poate sa-i FI avut, oraseanule intelectual :)

    ReplyDelete